nie jest zła pod warunkiem że świece masz w ręku a nie w silniku
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Ja akurat proponowałem inny sposób sprawdzenia świec, który można zastosować bez wyjmowania ich
tu akurat dokonałeś wpisu pod akcją z podłączaniem świec do AKU już na zewnątrz i stąd moja uwaga. :wink:. Ta metoda z podłączeniem probówki oczywiście nie wymaga wykręcania i jest skuteczna jak użytkownik dobrze się za to zabierze. Klasyfikując złożoność metod to ja bym powiedział tak:
1) diagnostyka elektroniczna (nie każdy pojazd obsługuje testowanie świec)
2) omomierz: tani w zakupie i łatwy podłączeniu
3) probówka z wskaźnikiem świetlnym (lampka): trzeba dobrać moc żarówki aby miała szansę się zaświecić oraz posiadać w ogóle takie narzędzie. W sumie koszt podobny albo większy od multimetru.
4)
a) testowanie na efekty świetlne (iskrzenie) po uprzednim wykręceniu świecy z pojazdu i testach w oparciu o zewnętrzne źródło zasilania
b) podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania po uprzednim wykręceniu i obserwacja czy się nagrzewa
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
wolas, dziś miałem dokładnie to samo co ty przy wymianie po południu, ale udało sie jakoś ją wkręcić na WD, po wcześniejszym wyskrobaniu z gwintu świecy kawałka aluminium z glowicy... auto umarło wczoraj, rano nie odpaliło... całą dobę ładowałem aku, dziś dołożyłem nowe świece, zobaczymy, jak jutro rano odpali, dziś w nocy ma być -22st.C.
wczoraj wymieniłem komplet świec (4 szt. jakieś japońskie, nie jestem w stanie teraz podać ich nazwy) bo mimo nowego akumulatora samochód zaczął miewać trudności z odpalaniem przy tych mrozach i dzisiaj po lekkiej przygazówce ("na luzie, w garażu) zauważyłem sporą plamę oleju pod rurą wydechową. Okazało się, że spieprzył tamtędy olej. Czy może to mieć związek z wymianą świec czy może jest to objaw jakiejś awarii? Dzwoniłem do mechanika, którt wymieniał świece i powiedział mi, że może to wskazywać na problemy z turbiną. Dla porządku dodam że chodzi o Octavie 1 rok 2004, 1.9 tdi ( 90 KM), przebieg 88 000 km. Jutro oczywiście podjadę do tego fachmana w celu podłączenia skodziny pod kompa.
panowie mam problem brak napiecia na listwie od świec,odpinałem czujnik temperatury i taz brak. bezpiecznik tez sprawdzony... przekaznik nie wiem jak sprawdzic (to jest ten pod skrzynka bezpieczników)? co mogę dalej sam zrobić bez kompa??
Witam,
sprawdziłem i ja świeczki u siebie omomierzem. Każda jenda pokazywała 1,1 OHm i z wcześniejszych postów wnioskuję, że są dobre. Niepokoi mnie jednak fakt, że autko przy -3*C już ma problemy z odpaleniem tzn. odpala od strzała ale silnik strasznie kuleje przez chwilę. Jak zagrzeję 2 razy świece odpala bez rzucania silnikiem po całej komorze silnika . Przymierzam się jeszcze do wykręcenia świec, dzisiaj spróbowałem je ruszyć ale stawiają duży opór a nie chcę pozrywać gwintów. Pytanie tylko czy jest sens skoro omomierz wykazał co powyżej. Może usterka jest gdzieś indziej, jakieś sugestie?
Pozdrawiam
powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Wydaje mi się - ale mogę sie mylić - że świece powinno się mierzyć po wykręceniu osobno, bo one są jakoś połączone listwą czy czymś takim. Kiedyś tak miałem w fiacie ducato, że pomiar wychodził ok, a jak powykręcałem te świece to się okzało, że tylko jedna grzała. Ale jeszcze raz powtarzam mogę się mylić.
Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.
Listwę zasilającą zdjąłem żeby dojść do kazdej świeczki osobno więc nie wydaje mi się żeby były one w jakikolwiek sposób połączone. Jutro spróbuję wykręcić jedną i zobaczę na aku czy się nagrzewa. Skoro wszystkie stawiają taki sam opór to wnioskuję, że jak jedna będzie się nagrzewać to i reszta tak samo. Dziwi mnie tylko fakt, że auto w sumie szybko załapuje tylko potem przez moment chodzi jak traktor, już przestaję podejrzewać świeczki o przyczynę tego problemu
[ Dodano: Sro 19 Gru, 12 23:43 ]
Panowie, podpowiedzcie jeszcze jak sprawdzić czy do listwy zasilającej dochodzi prąd i czy przekaźnik świec jest dobry. Świece wykręciłem, każda jedna na aku. rozgrzewa się do czerwoności na całej swojej długości. Był na nich delikatny czarny nalot po wykręceniu i takie białe plamki po jednej stronie. Nie wiem czy to normalne. Prąd na listwie chciałem sprawdzić miernikiem (+ do fajki, - na aku. i przekręcałem kluczyk ale nie pokazywało napięcia). Nie wiem tylko czy + miernika dotykał fajki bo izolacja na niej jest dosyć duża i nie wiem jak głęboko jest "metal". Ale nie jestem też pewien czy w ten sposób można sprawdzić czy dochodzi prąd.
Dzięki za ewentualne podpowiedzi.
powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Latem wymieniłem pierwsze ori świece żarowe na Beru kupione w Inetr Cars. Wcześniej był wymieniony aku. Widać różnicę na świecach - na ori zapalał lepiej. Na drugi raz wziąłbym tańsze NGK albo coś podobnego, bo te Beru przepłacone.
Komentarz